Met internet telefonie, ook bekend als VoIP of Voice over IP, bel je via je internetverbinding ipv via een aparte dure telefoonlijn. Deze manier van bellen wordt steeds populairder bij Belgische bedrijven omwille van de kostenbesparing, eenvoudig en handige functionaliteiten.
VoIP is de afkorting van ‘Voice over IP’: bellen via het internet. Door VoIP heb je geen aparte telefoonlijn of fysieke telefooncentrale meer nodig. Daarnaast bel je betrouwbaar en goedkoop van overal ter wereld waar je een internet connectie hebt of gebruik maakt van 4G. Bellen kan met je vast toestel, laptop, tablet of smartphone met je eigen intern nummer.
Een complete Unified Communications oplossing, met functies als web conferencing, aanwezigheid, softphones, smartphone clients en meer – zonder de hoge kosten en beheerders problemen van een ’ouderwetse’ PBX.
Ondertussen weten de meeste bedrijven dat de huidige ISDN-lijnen gaan verdwijnen. Toch zijn er nog veel vragen over wat er nu juist gaat gebeuren eenmaal ISDN stopt. Gaat onze telefonie nog werken? Moeten wij een nieuwe telefooncentrale aanschaffen?
Je bent overtuigd en wil overstappen naar VoIP! Heel goed, maar hoe selecteer je nu een goede VoIP-telefoon? Welke zaken moet je weten om tot aanschaf over te gaan? We leggen hier bondig uit hoe je de beste VoIP telefoon kan selecteren voor jouw bedrijf.
Met het einde van ISDN in zicht stappen meer en meer ondernemers over naar VoIP. Echter krijgen wij nog vaak de vraag wat nu het verschil is tussen VoIP en ISDN.