Startpagina / Teamtel / ISDN-lijnen verdwijnen. Wat nu?
ISDN-lijnen verdwijnen. Wat nu?

ISDN-lijnen verdwijnen. Wat nu?

Ondertussen weten de meeste bedrijven dat de huidige ISDN-lijnen gaan verdwijnen. Toch zijn er nog veel vragen over wat er nu juist gaat gebeuren eenmaal ISDN stopt. Gaat onze telefonie nog werken? Moeten wij een nieuwe telefooncentrale aanschaffen? In dit artikel ontdek je de meest gestelde vragen rond het stoppen van ISDN-lijnen!

Waarom verdwijnen de ISDN-lijnen?

ISDN is een verouderde techniek die sinds de jaren 90 weinig veranderd is. Het wordt steeds duurder om deze infrastructuur draaiende te houden en met de opkomst van VoIP telefonie is dit niet meer rendabel.

Daarnaast biedt ISDN weinig flexibiliteit als het gaat om uitbreidingen en innovatieve toepassingen. Het past niet meer in het tijdsbeeld, het is tijd voor een moderne manier van telefoneren!

Wanneer verdwijnen de ISDN-lijnen?

In nederland stopt KPN vanaf september 2019 met het aanbieden van ISDN. We gaan er vanuit dat er in België niet snel nadien zal gestopt worden met het aanbieden van ISDN lijnen.

Er wordt dan ook aangeraden om zo snel mogelijk een alternatief te zoeken en de grote overstap drukte voor te zijn, om zo te bereikbaarheid te waarborgen.

Wat met mijn huidige telefooncentrale?

Gebruikt je meerdere telefoonlijnen tegelijk? Dan is de kans groot dat in het verleden ISDN is geadviseerd en dat je over een dergelijke centrale belt. Dit is terug te vinden op de factuur van je provider. Bij Proximus noemt dit ISDN-lijnen, bij Telenet BA-lijnen.

De kans is groot dat je huidige telefooncentrale zal moeten vervangen worden of omgezet naar een VoIP telefooncentrale. De meeste ondernemingen kiezen voor een telefooncentrale in de cloud. Hiermee bel je VoIP zonder dat je zwaar hoeft te investeren.

Wat moet ik nu doen?

Bij Teamtel krijgen we geregeld reacties van klanten die niet begrijpen waarom ze iets moeten veranderen.  Uiteraard blijft het mogelijk om via vaste telefonie te bellen, maar de techniek erachter veranderd.

Er is geen enkele twijfel over het feit dat ISDN stopt en dit is voor veel (kleine) ondernemers de technologie die ze gebruiken. ISDN gaat echt verdwijnen en het is aan te raden om tijdig over te stappen op het moderne en toekomstbestendige alternatief: VoIP telefonie.

Wat zijn de kosten om over te stappen naar VoIP?

Je betaald een vast bedrag per maand per gebruiker voor de telefooncentrale in de cloud. Dit bedrag ligt tussen de €6 en €10 per gebruiker per maand.

Daarnaast heb je alleen IP-telefoontoestellen te hebben om VoIP te kunnen bellen. Dergelijke toestellen kosten tussen de €80 en €120 eenmalig.

Hoe gebeurt de overstap van ISDN naar VoIP?

Met de overstapdienst van Teamtel ben je gegarandeerd van een probleemloze overgang. Je kunt je nummer behouden en we zorgen ervoor dat je tijdens de migratie gewoon bereikbaar blijft.  Daarnaast biedt overstappen je aardig wat voordelen, zoals:

  • Lagere kosten
  • Extra functionaliteiten
  • Meer flexibiliteit
  • Vast mobiel integratie
  • Optimaal bereikbaar 

Graag persoonlijk advies?

Zit je nog met vragen en wens je graag persoonlijk advies? Vul het onderstaande formulier in en we contacteren je vrijblijvend om zo al je vragen te beantwoorden.