Cloud telefonie: waar moet ik op letten? Lees nuttige tips! | Teamtel
Startpagina / Teamtel / Cloud telefonie: de basis voor kmo's
Cloud telefonie: de basis voor kmo's

Cloud telefonie: de basis voor kmo's

Bellen in de cloud is in België aan een mooie opmars bezig. De meeste bedrijven hebben nog een loge en dure telefooncentrale ter plaatse staan waardoor ze heel wat potentieel mislopen. Opportuniteiten om efficiënter en goedkoper te werken.

Gelukkig beginnen meer en meer bedrijven de voordelen van cloud telefonie in te zien en te implementeren. Vaak geven ze de kostenbesparing, eenvoudig en handige tools als voornaamste reden.

Voordelen van telefonie in de cloud:

  • Tot 60% goedkoper bellen
  • Professionele functies beschikbaar
  • Eenvoudig online beheer
  • Slimme integraties (CRM-systeem, Facebook, intercom,...)
  • Bereikbaar op elk device (PC, telefoon, smartphone)

Je belt locatie onafhankelijk en bespaart 60% op je belkosten met VoIP. Via handige integraties met je CRM-systeem kun je met 1 muisklik contacten bellen.

De meeste cloud provider bieden ook een unified communcations (UC) platform aan. Hiermee zie je online ook de aanwezigheid van collega's en kan je elkaar chatberichten sturen, wat de interne communicatie bevordert. Via de online webmeeting tools kan je trouwens veel tijd besparen op files!

Wat heb je nodig om te bellen in de cloud?

Meer dan een internetverbinding is er niet nodig om in de cloud te bellen.

De meeste zakelijke internet verbinden in België zijn van uitstekende kwaliteit. Meer dan voldoende om VoIP en in de cloud te bellen. Keek gewoon even na of je minstens 1 MB upload / download snelheid hebt. Dan zit je prima.

Je vaste telefoon plug je gewoon via je ethernet kabel in en kan beginnen bellen. Tegenwoordig wordt er ook vaak gebruikgemaakt van softphone, of bellen via de computer. Zo kan je met 1 muisklik contacten opbellen en oproepen opnemen.

Is cloud telefonie stabiel en betrouwbaar?

Jazeker, cloud telefonie is even stabiel en betrouwbaar als een fysieke telefooncentrale. Meer nog, je hoeft zelf niet in te staan voor het onderhoud en beheer van de infrastructuur. Deze verantwoordelijkheid ligt volledig bij de cloud provider. Hierdoor geniet je van de laatste updates aangaande beveiliging en back-up. Dit alles zonder te moeten investeren in dure eigen apparatuur.

Kijk altijd na hoeveel "uptime" je cloud provider geeft. Minder dan 99% kan je best laten schieten. Teamtel biedt bijvoorbeeld 99,9% uptime aan al zijn cloud klanten.

Wat kost bellen in de cloud?

Meestal betaal je een vast maandelijks bedrag voor het huur, onderhoud en updates van je cloud telefooncentrale. Vaak ligt dit tussen de €5 en €10 per gebruiker. Afhankelijk van het aantal gebruikers en de gewenste functionaliteiten.

In de cloud bel je VoIP waardoor je een stuk kunt besparen op je belkosten. De lijn gaat over het internet en niet meer via de traditionele telefoonlijn. Gemiddeld betaald je tot 60% met VoIP dan met ISDN-lijnen.

Verder zijn er geen specifieke kosten aan een telefooncentrale in de cloud.

Wat kan cloud telefonie betekenen voor jouw onderneming?

Laten we dit samen bespreken en zien welke meerwaarde bellen in de cloud heeft voor jouw onderneming. Vul je gegevens in en we contacteren je om dit samen te bespreken.

 

0 Opmerkingen

Laat een bericht achter